Een nieuwe lente een nieuwe band

De muzikanten stellen zich voor

Bert van Erk
studeerde contrabas aan het Conservatorium in Amsterdam en speelde al jaren‘70 met de Boy Edgar Big Band en met jazzlegendes als Dexter Gordon, Slide Hampton, Benny Bailey, Art Taylor, Beaver Harris, John Engels en Wim Overgaauw. 
Bert componeert voor projecten (Zomer Jazz Fiets Tour), theaterproducties (The Holler Sessions) en zijn eigen bands (Bert’s Breeze met o.a. Winfred Buma en het kwintet Quintology).
 

Uitvoerend speelt Bert in diverse Jazzformaties, is hij huisbassist van het Internationaal Accordeonfestival Stadskanaal en tevens bandcoach en sessionleider bij kunst– en muziekcentrum Vrijdag in Groningen. 

www.bertvanerk.nl           https://www.facebook.com/bert.vanerk

Saskia Rozeveld studeerde viool aan het conservatorium van Groningen bij Jeannelotte Hertzberger. Zij was een inspirerend voorbeeld en zij heeft Saskia het vak geleerd: van het systematisch ontwikkelen van de viooltechniek tot het komen tot een duidelijke eigen muzikale visie.

 

Tijdens de opleiding bleek Saskia een speciale affiniteit met het lesgeven te hebben. De lessen methodiek volgde ze bij vioolpedagoog Jan Repko. Na haar studie heeft ze nog vele nascholingscursussen gevolgd. Saskia heeft een uitgebreide lespraktijk in Groningen en Drenthe.

 

www.saskiarozeveld.nl

Rineke Marwitz heeft na haar conservatoriumstudies zich o.a. toegelegd op wereldmuziek in
allerlei stijlen. Rineke heeft in workshops en met haar koren veel instrumentalisten en koorzangers geïnspireerd in het spelen van deze muziek.
 

Als multi-instrumentalist maakte Rineke deel uit van diverse formaties. De laatste jaren legt ze
zich toe op contrabas (bigband) en klarinet (Klezmer). Ook is Rineke het Jiddische repertoire
gaan zingen.

Conny Timmermans speelt vanaf haar 6e jaar accordeon, ruilde deze op haar 12e in voor een gitaar, maar kwam via de volksmuziek op haar 36e jaar toch weer bij het instrument terug.
Vanuit haar achtergrond als (Wereld) volksdansdocent leerde ze als dansmuzikant hoe cadans in de muziek van invloed is op de bewegingen van dansers.
Vanuit het internationale volksdansrepertoire legde zij zich steeds meer toe op het spelen van Balkan, zigeuner- en Klezmermuziek. 

 

Conny speelde basgitaar bij verschillende van Rineke's koren en tegenwoordig bij 

musicalproducties in Emmen. 

‚Äč

update 26 april 2020